Incidence of diverticular disease diagnosed over forty years for colon barium enema.

Authors

  • Telmo Viteri Briones Universidad de Guayaquil

DOI:

https://doi.org/10.53591/rug.v110i1.439

Keywords:

Formative Research, Seed Research, Multidisciplinary Network-disciplinary systems

Abstract

The regulatory plan and procedural epistemological system system includes formative research academic reality training / research, constitutional considerations and regulations of the Higher Education Act, the Rules of Academic System of the National Higher Education Policy of science and Technology 2007 - 2010 established by the Ministry of Higher Education, Science, Technology and Innovation (SENESCYT), the Strategic Plan of Institutional Development at the University of Guayaquil, the Plan of Management Research and Academic Projects DIPA, and currents of scientific / technological Latin America and the world today, as well as of letters descriptive of the subject Research Methodology I to V classes and administrative paraphernalia required for the process.

References

Arts. 100, 105 Reglamento de Régimen Académico del Sistema Nacional de Educación Superior, título VIII, de la Planificación Academica, Consejo Nacional de Educacion Superior CONESUP, aprobado el 30 de octubre del 2008

Aguado, José Miguel. (2001). Cfr. Fundamentos epistemológicos del Paradigma de la Complejidad: Información, Comunicación y Auto-organización. http://www.uem.es/ied/proyectos.3/5/ 2005.

Andrade, Raíza, Cadenas, Evelyn, Pachano, Eduardo, Pereira, Luz Marina, Torres, Cfr. Aura: Sobre la complejidad. http://orbita.starmedia.com/~selajp/lecturas/online/tcaos.htm, Mérida, Febrero de 2001

Barrera, Marcos (2002). Modelos epistémicos, Ed. Magisterio, Colombia

Bernal, Cesar Augusto (2006) Metodología de la investigación. Prentice Hall, II edición, México

Broveto, J. El futuro de la educación superior en una sociedad en transformación en: Metodología de la Investigación,

(2006) Cesar Augusto Bernal, Pearson Prentice Hall, segunda edición, México

Conferencia Regional de Educacion Superior (2008) Desafíos locales y globales. Una agenda estratégica para la educación superior en América Latina y el Caribe. Editorial de la Universidad de Guayaquil, Guayaquil.

Constitución de la República del Ecuador. (2008), aprobada en referéndum.

Castillo Arredondo, Santiago; Cabrerizo, Diego, (2005) Formación del Profesorado en Educacion Superior. Desarrollo curricular y evaluación/ Didactica y curriculum (I –II volúmenes), Mc Graw Hill, Madrid.

Cerda Gutiérrez, Hugo (1997). Cómo elaborar proyectos. Diseño, ejecución y evaluación de proyectos sociales y educativos.

Magisterio. Colombia.

Considerandos de la LEY DE EDUCACION SUPERIOR, CONGRESO NACIONAL Ley No. 16. RO/ 77 de 15 de Mayo del 2000.

Domínguez, Guillermo, (2000). “La Evaluación de la Universidad y sus retos: democratización y calidad”, en Bonifacio Jiménez, editor, Evaluación de programas, centros y profesores Ed. Síntesis, Madrid.

Educación superior y complejidad apuntes sobre el principio de flexibilización curricular, Parte III, capítulo II, Londoño, Sandra; Manual de iniciación pedagógica al Pensamiento Complejo, UNESCO, Quito 2003, págs. 325-337, Ediciones jurídicas:

Gustavo Ibáñez.

Enfoque del marco lógico como herramienta para planificación y gestión de proyectos orientados por objetivos, Agencia

de Noruega para la cooperación para el desarrollo NORAD, Haugland, Cato, et al, 1993.

Published

2011-04-29

How to Cite

Viteri Briones, T. (2011). Incidence of diverticular disease diagnosed over forty years for colon barium enema. Revista Universidad De Guayaquil, 110(1), 40–48. https://doi.org/10.53591/rug.v110i1.439

Issue

Section

Research Articles

Similar Articles

<< < 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.