Incidence of diverticular disease diagnosed over forty years for colon barium enema.
DOI:
https://doi.org/10.53591/rug.v110i1.439Keywords:
Formative Research, Seed Research, Multidisciplinary Network-disciplinary systemsAbstract
The regulatory plan and procedural epistemological system system includes formative research academic reality training / research, constitutional considerations and regulations of the Higher Education Act, the Rules of Academic System of the National Higher Education Policy of science and Technology 2007 - 2010 established by the Ministry of Higher Education, Science, Technology and Innovation (SENESCYT), the Strategic Plan of Institutional Development at the University of Guayaquil, the Plan of Management Research and Academic Projects DIPA, and currents of scientific / technological Latin America and the world today, as well as of letters descriptive of the subject Research Methodology I to V classes and administrative paraphernalia required for the process.
References
Arts. 100, 105 Reglamento de Régimen Académico del Sistema Nacional de Educación Superior, título VIII, de la Planificación Academica, Consejo Nacional de Educacion Superior CONESUP, aprobado el 30 de octubre del 2008
Aguado, José Miguel. (2001). Cfr. Fundamentos epistemológicos del Paradigma de la Complejidad: Información, Comunicación y Auto-organización. http://www.uem.es/ied/proyectos.3/5/ 2005.
Andrade, Raíza, Cadenas, Evelyn, Pachano, Eduardo, Pereira, Luz Marina, Torres, Cfr. Aura: Sobre la complejidad. http://orbita.starmedia.com/~selajp/lecturas/online/tcaos.htm, Mérida, Febrero de 2001
Barrera, Marcos (2002). Modelos epistémicos, Ed. Magisterio, Colombia
Bernal, Cesar Augusto (2006) Metodología de la investigación. Prentice Hall, II edición, México
Broveto, J. El futuro de la educación superior en una sociedad en transformación en: Metodología de la Investigación,
(2006) Cesar Augusto Bernal, Pearson Prentice Hall, segunda edición, México
Conferencia Regional de Educacion Superior (2008) Desafíos locales y globales. Una agenda estratégica para la educación superior en América Latina y el Caribe. Editorial de la Universidad de Guayaquil, Guayaquil.
Constitución de la República del Ecuador. (2008), aprobada en referéndum.
Castillo Arredondo, Santiago; Cabrerizo, Diego, (2005) Formación del Profesorado en Educacion Superior. Desarrollo curricular y evaluación/ Didactica y curriculum (I –II volúmenes), Mc Graw Hill, Madrid.
Cerda Gutiérrez, Hugo (1997). Cómo elaborar proyectos. Diseño, ejecución y evaluación de proyectos sociales y educativos.
Magisterio. Colombia.
Considerandos de la LEY DE EDUCACION SUPERIOR, CONGRESO NACIONAL Ley No. 16. RO/ 77 de 15 de Mayo del 2000.
Domínguez, Guillermo, (2000). “La Evaluación de la Universidad y sus retos: democratización y calidad”, en Bonifacio Jiménez, editor, Evaluación de programas, centros y profesores Ed. Síntesis, Madrid.
Educación superior y complejidad apuntes sobre el principio de flexibilización curricular, Parte III, capítulo II, Londoño, Sandra; Manual de iniciación pedagógica al Pensamiento Complejo, UNESCO, Quito 2003, págs. 325-337, Ediciones jurídicas:
Gustavo Ibáñez.
Enfoque del marco lógico como herramienta para planificación y gestión de proyectos orientados por objetivos, Agencia
de Noruega para la cooperación para el desarrollo NORAD, Haugland, Cato, et al, 1993.
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0. International License.
You are free to:
- Share — copy and redistribute the material in any medium or format
- The licensor cannot revoke these freedoms as long as you follow the license terms.
Under the following terms:
- Attribution — You must give appropriate credit , provide a link to the license, and indicate if changes were made . You may do so in any reasonable manner, but not in any way that suggests the licensor endorses you or your use.
- NonCommercial — You may not use the material for commercial purposes .
- NoDerivatives — If you remix, transform, or build upon the material, you may not distribute the modified material.
- No additional restrictions — You may not apply legal terms or technological measures that legally restrict others from doing anything the license permits.