Conceptual and methodological approaches and strategic for values education in school

Authors

  • Telmo Viteri Briones Universidad de Guayaquil

DOI:

https://doi.org/10.53591/rug.v109i4.373

Keywords:

Values: fact / law, emotional intelligence, cross-cutting themes: unitybiopsycho-social, meaningful learning

Abstract

Our focus insists in the remanido matter of the conflict of securities. Synchronous voyage of an eventthat to be subject insertos in a social environment those “we value in fact”, and at the same time to possess a cultural cosmovisión we make it from those “you value of right.” Of another side it is a journey diacrónico, very shallow, of what School has been and he/she should make around this challenge in the desire of inaugurating a school work on habits valorativos in a community of critical, democratic, autonomous investigation, cooperative, equitable, respectful de/con its social and natural environments.

References

Armstrong, Thomas. (2007). Las inteligencias múltiples en el aula. Traducción, Marcelo Pérez Rivas, Ed. Manantial, Buenos Aires.

Gavidia, Valentín. La construcción del concepto de transversalidad, en Valores y temas transversales en el curriculum. Selección de textos: Marta Rovira Gabarro, Barcelona, Editorial GRAO, 2000. Págs. 9 – 22.

Ortiz, Elena. (2000). Inteligencias múltiples en la educación de la persona. Cooperativa Editorial Magisterio- Bonum, Buenos Aires.

Pascual, Antonia. (2006). Clarificación de valores y desarrollo humano. Estrategias para la escuela. Narcea, S.A. Ediciones, Madrid.

Santiago, Gustavo. (2007). El desafío de los valores: una propuesta desde la filosofía con los niños, Ed. Novedades Educativas, Buenos Aires, Argentina.

Uzcategui, Emilio (1965). Introducción a una pedagogía científica. Ed. Universitaria, Quito, Ecuador.

Yus, Rafael. Temas transversales y educación global. Una nueva escuela para un humanismo mundialista, en Valores y temas transversales en el curriculum. Selección de textos: Marta Rovira Gabarro, Barcelona, Editorial GRAO, 2000. Págs. 25 – 39.

Published

2010-12-31

How to Cite

Viteri Briones, T. (2010). Conceptual and methodological approaches and strategic for values education in school. Revista Universidad De Guayaquil, 109(4), 35–42. https://doi.org/10.53591/rug.v109i4.373

Issue

Section

Research Articles

Similar Articles

<< < 23 24 25 26 27 28 29 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.

Most read articles by the same author(s)