Entrepreneurship learning, study of relations between innovative strategies and didactic contexts

Authors

  • Patricia Castro Espinoza University of Guayaquil

DOI:

https://doi.org/10.53591/iti.v2i2.157

Keywords:

Education, entrepreneur, didactic contexts, new didactic strategies, innovative strategies

Abstract

The research in Entrepreneur Education establishes several questions about the contexts and put in the first place the request to develop new didactic strategies. The main objective was to study the relationship between innovative strategies and the didactic context in a perspective of entrepreneurship education. The research action design was applied. lt is considered an evaluative procedure for teaching where professor defines guides, corrects and evaluates the currículum and takes decision about it with the purpose of improve. This research was carrying out with the support of entrepreneur professors of Business Administration Faculty.

References

Albert Górnez, M., (2007). La investigación Educativa. Claves teóricas. Madrid, Mc Graw Hill.

Arteaga E., Lasio V. (2005) Impacto del curso de espíritu empresarial y desarrollo de nuevos negocios en los graduados del programa de MBA. Guayaquil,ESPOL.

Caicedo R., Chiluiza G., (2005) Evaluación del impacto a corto plazo de un curso de emprendimiento en las características emprendedoras de estudiantes de pregrado de ingeniería. Guayaquil, ESPOL.

Castillo A. y Cabrerizo D. (2003) Evaluación Educativa y promoción escolar. Madrid. Pearson.

Castillo A. y Cabrerizo D. (2003). Prácticas de Evaluación Educativa. Madrid. Pearson.

Castillo A. y Cabrerizo D. (2005). Enseña a estudiar .. Aprende a aprender. Madrid. Pearson.

Castillo A. y Cabrerizo D. (2006). Formación del profesorado en educación superior. Volumen 11. Madrid. Mc Graw Hill.

Castillo A., Torres G., y Polanco G., (2009) Tutoría en la enseñanza, la Universidad y a Empresa. Madrid. Pearson.

Castro P. Webquest "Emprendiendo Rumbo al 2025". Guayaquil, 2009. http://www.zunal.com/webquest.php?w=30869

Dorion E. (2006) Entrepreneurship education, lnnovative contexts and strategies: pilot training course for new professors at the Faculty of Entrepreneurship and Administration, Minas Gerais, Brazil. REE LA.

ESPOL - SEAFE (2006) Casos de Entrepreneurship en Ecuador. Guayaquil, ESPOL.

García, J., (2008) Investigación. Métodos y Recursos. Addenda. Madrid, UNED.

Izquierdo E., Deschoolmeester D., (2005a) y otros. What makes the difference among University Alumni on the intention to new venture creations? lmplications for public policy. Guayaquil, ESPOL.

Izquierdo E., Deschoolmeester D., Salazar D. (2005b) The importance of competences for entrepreneurship, a view from entrepreneurs and scholar's perspective. Guayaquil, ESPOL.

Izquierdo, E. (2004) Impacto de los graduados de ESPOL en la creación de empresas basadas en tecnología en la ciudad de Guayaquil y sus áreas de influencia. Guayaquil, ESPOL.

Izquierdo E., Cárdenas J. (2006) Critical aspects regarding the start and operation of business incubators, the case of Ecuador. Guayaquil, ESPOL.

Jacobsohn G. (2006) Formación de Formadores - Seminario de Emprendedores FCA, Universidad de Guayaquil - Universidad de Buenos Aires, Guayaquil.

Lasio M., V., Deschoolmeester, D. (2005) Entrepreneur development program at ESPOL, capturing the career dynamic in the design of a course in Entrepreneurship. Guayaquil, ESPOL.

Lasio V., Deschoolmeester, D., (2003) y otros. Entrepreneurial intention of undergraduates at ESPOL in Ecuador. Guayaquil, ESPOL.

Lasio M., V. (2004) Programa de desarrollo de emprendedores en ESPOL, logros y proyecciones. Guayaquil, ESPOL.

Medina A. Sevillano G., (2002) Didáctica general. Madrid. Ed. Prentice Hall, MICIP - ONUDI. (2005) Competitividad industrial del Ecuador. Quito, MICIP, Rodríguez D., Lasio V. (2005) La empresa juvenil como mecanismo para el desarrollo del espíritu emprendedor en estudiantes de pregrado, una propuesta para evaluar su contribución. Guayaquil, ESPOL.

SENPLADES(2007) Plan Nacional de Desarrollo 2007 -20!0. Quito.

STVP (2009) Stanford Technology Venture Program, The Educators Comer. Stanford.

Vignolo F., (2003) Innovando por la vida en la era del Nihilismo: seis proposiciones para el tercer milenio. Programa de habilidades directivas del Departamento de Ingeniería de la Universidad de Chile. REE LA.

Published

2010-12-30

Issue

Section

Artículos

Similar Articles

<< < 1 2 3 4 

You may also start an advanced similarity search for this article.