Use of digital media and its impact on generation Y & Z
DOI:
https://doi.org/10.53591/rug.v129i2.1370Keywords:
Generation Y, Generation Z, Digital MediaAbstract
The present research raises what is the behavior of certain Y & Z generations in the use of
digital media, and how this influences the new generations through close interaction with the
students of the University of Guayaquil of the Faculty of Administrative Sciences, in order to
analyze their behavior when using digital media. The quantitative methodology was used to
gather information through the surveys. The main results show the incidence of the use of
digital media in both generations and its importance in the development of the interconnected
digital society.
References
Arroyo Galán. L. (2007). Multimedia móvil : empresa y sociedad. España: EOI Esc.Organiz.Industrial.
ASGECO. (2018). Dispositivos electrónicos. Obtenido de Asociación General de Consumidores: http://asgeco.org/consumeoriginal/dispositivos-electronicos/
Cardoso. G. (2010). Los medios de comunicación en la sociedad en red / The Mass Media in the Networked Society: Filtros. escaparates y noticias / Filters. Windows and News. España: Editorial UOC.
Cerezo. P. (Diciembre de 2016). La Generación Z y la información. Estudios de Juventud. 97-108. Recuperado el 25 de Junio de 2019. de http://www.injuve.es/sites/default/files/2017/28/publicaciones/documentos_7._la_generacion_z_y_la_informacion.pdf
Chavéz. G. (09 de Mayo de 2017). GoDaddy. Obtenido de ¿Qué es un sitio web?: https://ar.godaddy.com/blog/que-es-un-sitio-web/
Durango. A. (2014). Las Redes Sociales. IT Campus Academy.
Gago. S. (2017). "Millennials hijos de la era global". Tesis. Universidad de la Republica de Uruguay. Facultad de Psicología . Recuperado el 25 de Junio de 2019. de https://psico.edu.uy/presencias-en-medios/millennials-hijos-de-la-era-global
García Ayala. E. d. (29 de Junio de 2017). MILLENNIALS LA NUEVA GENERACIÓN DE PROFESIONISTAS DEL SIGLO XXI. Redalyc. 1-10. Recuperado el 25 de Junio de 2019
Iñaki Ortega. N. V. (2017). Generación Z. Plataforma Editorial. 184. Recuperado el 25 de Junio de 2019. de https://www.plataformaeditorial.com/libro/6086-generacion-z-
Madruga . A. (2008). La cibernética. Obtenido de Blogspot.com: http://lacibernetica.blogspot.com/2008/01/los-inicios-de-la-ciberntica.html
Marketing Digital. (2010). Marketing digital. España: Editorial Vértice.
OBS Business School. (2017). OBS Business School;. Obtenido de Tendencias & Innovación: https://www.obs-edu.com/int/blog-investigacion/sistemas/innovacion-tecnologica-tipos-y-caracteristicas-principales
Price. A. (2017). Tendecnias tecnológicas . Editorial Autores de Argentina. 7-15.
Roca Salvatella. (06 de Junio de 2018). RocaSalvatella. Obtenido de La “revolución” de las tendencias tecnológicas: https://rocasalvatella.com/blog-rs/la-revolucion-de-las-tendencias-tecnologicas/
Rockcontent. (14 de Febrero de 2019). Rockcontent.com. Obtenido de Plataformas digitales: ¿Qué son y qué tipos existen?: https://rockcontent.com/es/blog/plataformas-digitales/
Tendencias Digitales (27 de junio de 2017). Las generaciones y su uso de Internet. Recuperado de https://tendenciasdigitales.com/las-generaciones-y-su-uso-de-internet/
Velásquez. A.. Paladines . F.. & Granda. C. (2017). Consumo de Medios de Comunicación digitales en Millennials ecuatorianos. Memorias de la Décima Sexta Conferencia Iberoamericana en Sistemas. Cibernética e Informática (CISCI 2017). 373-378.
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0. International License.
You are free to:
- Share — copy and redistribute the material in any medium or format
- The licensor cannot revoke these freedoms as long as you follow the license terms.
Under the following terms:
- Attribution — You must give appropriate credit , provide a link to the license, and indicate if changes were made . You may do so in any reasonable manner, but not in any way that suggests the licensor endorses you or your use.
- NonCommercial — You may not use the material for commercial purposes .
- NoDerivatives — If you remix, transform, or build upon the material, you may not distribute the modified material.
- No additional restrictions — You may not apply legal terms or technological measures that legally restrict others from doing anything the license permits.