Use of digital media and its impact on generation Y & Z

Authors

  • Marjorie Ordoñez Guartazaca Universidad de Guayaquil

DOI:

https://doi.org/10.53591/rug.v129i2.1370

Keywords:

Generation Y, Generation Z, Digital Media

Abstract

The present research raises what is the behavior of certain Y & Z generations in the use of
digital media, and how this influences the new generations through close interaction with the
students of the University of Guayaquil of the Faculty of Administrative Sciences, in order to
analyze their behavior when using digital media. The quantitative methodology was used to
gather information through the surveys. The main results show the incidence of the use of
digital media in both generations and its importance in the development of the interconnected
digital society.

References

Arroyo Galán. L. (2007). Multimedia móvil : empresa y sociedad. España: EOI Esc.Organiz.Industrial.

ASGECO. (2018). Dispositivos electrónicos. Obtenido de Asociación General de Consumidores: http://asgeco.org/consumeoriginal/dispositivos-electronicos/

Cardoso. G. (2010). Los medios de comunicación en la sociedad en red / The Mass Media in the Networked Society: Filtros. escaparates y noticias / Filters. Windows and News. España: Editorial UOC.

Cerezo. P. (Diciembre de 2016). La Generación Z y la información. Estudios de Juventud. 97-108. Recuperado el 25 de Junio de 2019. de http://www.injuve.es/sites/default/files/2017/28/publicaciones/documentos_7._la_generacion_z_y_la_informacion.pdf

Chavéz. G. (09 de Mayo de 2017). GoDaddy. Obtenido de ¿Qué es un sitio web?: https://ar.godaddy.com/blog/que-es-un-sitio-web/

Durango. A. (2014). Las Redes Sociales. IT Campus Academy.

Gago. S. (2017). "Millennials hijos de la era global". Tesis. Universidad de la Republica de Uruguay. Facultad de Psicología . Recuperado el 25 de Junio de 2019. de https://psico.edu.uy/presencias-en-medios/millennials-hijos-de-la-era-global

García Ayala. E. d. (29 de Junio de 2017). MILLENNIALS LA NUEVA GENERACIÓN DE PROFESIONISTAS DEL SIGLO XXI. Redalyc. 1-10. Recuperado el 25 de Junio de 2019

Iñaki Ortega. N. V. (2017). Generación Z. Plataforma Editorial. 184. Recuperado el 25 de Junio de 2019. de https://www.plataformaeditorial.com/libro/6086-generacion-z-

Madruga . A. (2008). La cibernética. Obtenido de Blogspot.com: http://lacibernetica.blogspot.com/2008/01/los-inicios-de-la-ciberntica.html

Marketing Digital. (2010). Marketing digital. España: Editorial Vértice.

OBS Business School. (2017). OBS Business School;. Obtenido de Tendencias & Innovación: https://www.obs-edu.com/int/blog-investigacion/sistemas/innovacion-tecnologica-tipos-y-caracteristicas-principales

Price. A. (2017). Tendecnias tecnológicas . Editorial Autores de Argentina. 7-15.

Roca Salvatella. (06 de Junio de 2018). RocaSalvatella. Obtenido de La “revolución” de las tendencias tecnológicas: https://rocasalvatella.com/blog-rs/la-revolucion-de-las-tendencias-tecnologicas/

Rockcontent. (14 de Febrero de 2019). Rockcontent.com. Obtenido de Plataformas digitales: ¿Qué son y qué tipos existen?: https://rockcontent.com/es/blog/plataformas-digitales/

Tendencias Digitales (27 de junio de 2017). Las generaciones y su uso de Internet. Recuperado de https://tendenciasdigitales.com/las-generaciones-y-su-uso-de-internet/

Velásquez. A.. Paladines . F.. & Granda. C. (2017). Consumo de Medios de Comunicación digitales en Millennials ecuatorianos. Memorias de la Décima Sexta Conferencia Iberoamericana en Sistemas. Cibernética e Informática (CISCI 2017). 373-378.

Published

2019-07-05

How to Cite

Ordoñez Guartazaca, M. (2019). Use of digital media and its impact on generation Y & Z. Revista Universidad De Guayaquil, 129(2), 24–37. https://doi.org/10.53591/rug.v129i2.1370

Issue

Section

Research Articles

Similar Articles

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.

Most read articles by the same author(s)