Heuristics as a learning methodology in processes in the sales area in ecuadorian commercial companies.

Authors

  • Alfredo Marcel Yagual Velastegui Universidad de Guayaquil
  • Iván Ariolfo Coronel Pérez Universidad de Guayaquil
  • Daniel Ortiz Luzuriaga Universidad de Guayaquil

DOI:

https://doi.org/10.53591/rug.v129i2.1369

Keywords:

Heuristics, Business, Administration, Learning

Abstract

The present article intends to analyze heuristics as a learning methodology in sales processes
in commercial companies. That is, as a method of research and evaluation, in order to design
and execute a learning methodology. For this, the methodology instruments were contrasted
with heuristic criteria as a means of resolving conflicts of a company in the sales area. After a
documentary analysis it was possible to conclude that they are a series of cognitive stages in
teaching-learning that allow collaborators and managers to interpret the changes of
environments that companies face on a day-to-day basis.

References

Avelino de la Pienda, Jesus;. (1994). Educación, axiología y utopía. Oviedo: Universidad de Oviedo.

Beuchot, M. (1997). Perfiles Esenciales de la Hermenéutica. México: UNAM-IIFL.

Bonache Pérez, J. (1999). El estudio de casos como estrategia de construcción teórica:

características, críticas y defensas. Cuadernos de Economía y Dirección de Empresas.

Cassini, J; Peréz, A.;. (1961). Del Epos a la Historia Científica. Buenos Aires: Nova.

Definición ABC;. (07 de Febrero de 2016). definición abc. Obtenido de http://www.definicionabc.com/general/bibliografia.php

Ferreras;. (1999). El cerebro creador. Que hacer para que el cerebro se mas eficaz . Madrid: Psicología Alianza Editorial.

Long, R., & Chwalek, A. (1985). Completing dissertation in the behavioural sicence and education: a systematic guide for graduate students. Jossey-Bass Publisher.

Mintzberg, H., & Quinn, J. (2003). The Strategy Process: concepts, contexts, cases. Prentice Hall.

Pérez Amuchástegui, A. (1977). Algo más sobre la historia: teoría y metodología de la investigación histórica. Madrid: Ábaco.

Polya, G. (1989). Como Plantear y resolver problemas. México: Trillas S.A.

Real Academia Española. (2016). Recuperado el 06 de Febrero de 2016, de Diccionario de Lengua Española: http://dle.rae.es/?id=KHdGTfC

Stair, Ralph; Reynolds, George;. (2009). Principles of information Systems. Course Technology. Cengage Learning.

Verdoy, P., & Mahiques, J. (2006). Manual de control estadístico de calidad: teoría y aplicaciones. Castelló de la Plana: Universitat Jaume I.

Published

2019-07-05

How to Cite

Yagual Velastegui, A. M., Coronel Pérez, I. A., & Ortiz Luzuriaga, D. (2019). Heuristics as a learning methodology in processes in the sales area in ecuadorian commercial companies. Revista Universidad De Guayaquil, 129(2), 1–11. https://doi.org/10.53591/rug.v129i2.1369

Issue

Section

Research Articles

Similar Articles

<< < 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.

Most read articles by the same author(s)