National corporation of regional electricity Manabí: server public in the form of occasional services and quality of services

Authors

  • Maria Loor Alcívar Universidad Laica Eloy Alfaro

DOI:

https://doi.org/10.53591/iti.v7i7.153

Keywords:

quality of service, occasional services, National Electricity Corporation

Abstract

The work aims to analyze the affectation to the quality of the services provided by staff in the form of occasional services , in the National Corporation of electricity Regional Manabi. It prevails the analysis of documents, inductive-deductive, analytical-synthetic, and historical-logic al methods. His stage is the National Corporation of electricity, unit of business Manabí. The population comprises all of the users of that entity. -Random - sample, was the result of the monthly average of calls received from users: 150. Surveys applied made it possible to conclude that the emergency electrical service does not reach the expected quality standards, impacting negatively on the image of the institution, causing expenses that are detrimental to the financial situation of the company.

References

Ángeles cornejo, Sarahí. (2005). "Los efectos de TLCA en los cambios de la organización industrial eléctrica de México". Universidad Nacional Autónoma de México, México.

Asamblea Nacional Constituyente (2008), Constitución de la República del Ecuador.

Asamblea Nacional (2009), Ley Orgánica de Empresas Públicas, Registro Oficial No. 48, Ecuador.

Asamblea Nacional (2010). Ley Orgánica de Servicio Público, Ecuador.

Congreso Nacional del Ecuador (2005), Codificación del Código de Trabajo, Ecuador.

Congreso Nacional del Ecuador (1996). Reglamento a la Ley de Régimen del Sector Eléctrico, Ecuador.

Corporación Nacional de Electricidad (2010) Plan Estratégico Institucional 2010-2015, Ecuador.

Corporación Nacional de Electricidad (2013), ¿Quiénes somos? http://www.cnel.gob.ec/index.php/2015-07-21-16-30-24/quienes-somos16.html

Jaramillo, Miguel, Alcazar, Lorena. (2013) ¿Tiene el presupuesto participati­vo algún efecto en la calidad de los servicios públicos? El caso del sector del agua y saneamiento en el Perú. Lima, Perú.

Loor, lliana.(2013). "Análisis de las distintas modalidades de contratación del personal eventual en la Corporación Nacional de Electricidad y su incidencia en la prestación de servicios de emergencias eléctricas-caso de estudio de la corporación nacional de electricidad regional Manabí". (Tesis de maestría). Universidad Tecnológica América, Ecuador

Millán, Jaime. (2006). Entre el mercado y el Estado: Tres décadas de reformas en el sector eléctrico de América Latina. IDB.

Reynoso, S. R., & Villa Fuerte, M. A. (2009). Manual básico para la adminis­tración pública municipal. México: Instituto de Administración Pública del Estado de México.

Vélez, S. C. (2011). Una mirada a los nuevos enfoques de la gestión pública.

Administración & Desarrollo, 39(53), 57-74.

Published

2015-11-30

Issue

Section

Artículos