Use of educational platforms in the process of learning English language skills.
DOI:
https://doi.org/10.53591/rug.v136i1.1837Keywords:
English language teaching, platforms, resources and institutionsAbstract
The use of platforms in the teaching-learning process at a higher level is currently a resource widely used by educational institutions, in the case of the Naval High School in the Naval Sciences Career is no exception since in the English subject it is quite common to use didactic resources of this type to comply with the development of English language learning skills. The type of research applied was quantitative, cross-sectional, descriptive in relation to the use of educational platforms in the learning process of English language skills, in the Naval Science High School, for which 80 students from different years were surveyed to know their level of knowledge in relation to the use of educational platforms and how they influence the teaching-learning process, where it is evident that different platforms and resources of this type are used to improve the learning of this language.
References
Alarcón, D., Ramírez, M., & Vílchez, M. (2014). Las Tecnologías de la Información y Comunicación (TIC) y su relación con el aprendizaje del idioma inglés en los estudiantes de la especialidad de inglés-francés. Lima - Perú: UNIVERSIDAD NACIONAL DE EDUCACIÓN Enrique Guzmán y Valle Alma Máter del Magisterio Nacional.
Almeida, K. (2019). Plataformas educativas infantiles en el desarrollo lexical del idioma inglés. Quito: Universidad Central de Ecuador.
Amaro, R., & Chacín, R. (6 de febrero de 2017). La evaluación en el aula virtual. Voces de la Educación, 2, 14.
Arellano, A. (2019). Desarrollo de un curso semi-presencial en una plataforma virtual educativa para la práctica de la Producción Escrita del grupo de Inglés Intermedio I de cursos sabatinos. Pachuca de Soto, México: Universidad autónoma del Estado de Hidalgo.
Arias, M., & Castiblanco, D. I. (2015). El juego como estrategia pedagógica para el aprendizaje de vocabulario y desarrollo de la habilidad oral del inglés. Bogotá-Colombia: Universidad libre de Colombia.
Avalos, A. (2018). Herramientas de comunicación electrónica: sincrónicos. (Foro, Chat, Mail, Blog, Wiki).
Cabañas, J., & Ojeda, Y. (2003). Aulas virtuales como herramienta de apoyo en la educación de la Universidad Nacional Mayor de San Marcos. Lima: Universidad Nacional de San Marcos.
Cacha, V., Mendoza, D. T., & Valderrama, R. W. (2013). Estilos de aprendizaje y su relación con el rendimiento académico en el área del idioma extranjero-inglés. Lima-Perú: Universidad Nacional de Ecuador Enrique Guzmán y Valle Alma Máter del Magisterio Nacional.
Enríquez Luna, C. (2019). Aprendizaje del inglés por medio de plataformas virtuales en el aula. RECIE. Revista Electrónica Científica De Investigación Educativa, 4(2), 1209-1221. https://doi.org/10.33010/recie.v4i2.376
Hurtado, P., Tamez, R., & Lozano, A. (2017). Características que presentan los estudiantes con estilos de aprendizaje diferentes en ambientes de aprendizaje colaborativo. Tendencias Pedagógicas, 191-206.
Ikasgelategi Birtuala. (2016). Herramientas de comunicación: Foro, Correo, Chat, Wiki y Blog. Obtenido de https://sistemascarolinacols.files.wordpress.com/2016/11/foro-chat-wikis.pdf
Jaramillo, L. (2015). Learning Objects Multimedia en el aula virtual para fortalecer los resultados de aprendizaje: caso práctico asignatura de pedagogía carrera educación UTE. Quito-Ecuador: Pontificia Universidad Católica del Ecuador.
Rodríguez, E., & Grilli, J. (2019). Prácticas educativas con inclusión de aulas virtuales en la formación de profesores de Uruguay. ScIELO, 18(18)
Rojas, N., Pérez, F., Torres, I., & Peláez, E. (2014). Las aulas virtuales: una opción para el desarrollo de la Educación Médica. SciELO, 6, 231-247.
Zenteno, F. (2017). Método de resolución de problemas y rendimiento académico en lógica matemática. Revista opción. 33(84) ,440-470. https://www.redalyc.org/pdf/310/31054991016.pdf
Zevallos, L. (2016). Influencia de los materiales educativos en el aprendizaje del idioma inglés en estudiantes del primer ciclo, Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidades – Universidad Católica Sedes Sapientiae, Lima 2015. [Tesis de maestría]. Repositorio de la Universidad Nacional Mayor de San Marcos. https://cybertesis.unmsm.edu.pe/bitstream/handle/20.500.12672/8667/Zevallos_dl% 20-%20Resumen.pdf?sequence=3&isAllowed=y
Zuña, E., Romero, W., Palma, J. y Soledispa, C. (2020) Plataformas virtuales y fomento del aprendizaje colaborativo en estudiantes de Educación Superior. Revista sinergias educativas. 5 (1). http://sinergiaseducativas.mx/index.php/revista /article/view/71/168
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0. International License.
You are free to:
- Share — copy and redistribute the material in any medium or format
- The licensor cannot revoke these freedoms as long as you follow the license terms.
Under the following terms:
- Attribution — You must give appropriate credit , provide a link to the license, and indicate if changes were made . You may do so in any reasonable manner, but not in any way that suggests the licensor endorses you or your use.
- NonCommercial — You may not use the material for commercial purposes .
- NoDerivatives — If you remix, transform, or build upon the material, you may not distribute the modified material.
- No additional restrictions — You may not apply legal terms or technological measures that legally restrict others from doing anything the license permits.