Academic Management and Its Impact on User Satisfaction of Salinas Special Academic Unit - ESMA Province of Santa Elena 2020

Authors

  • Fernando Benavides Universidad de las Fuerzas Armadas ESPE
  • Julia Maldonado Universidad de las Fuerzas Armadas ESPE
  • Wendy Wasbrum Tinoco Unidad Académica Especial Salinas, ESMA
  • Esteban Arellano Montalvan Universidad Peninsula de Santa Elena

DOI:

https://doi.org/10.53591/rug.v136i1.1777

Keywords:

Academic management, Quality Improvement, Education

Abstract

Education in academic management is a relevant contribution to improve the quality of education; therefore, those who increase their knowledge in this area acquire the necessary tools for the proper management of school organizations. Otherwise, there is only room for improvisation or the application of experience, which is not necessarily. That is required, but a higher degree of professionalism. The University of the Armed Forces-ESPE is currently in charge of defining the higher education of the Navy of Ecuador, Air Force and Army of Ecuador in its different special training units, taking into account the need for professional training of future officers of the Air Force, so it is important to measure its effectiveness in relation to the fields of research, communication and academic management.

References

Ali, I. A., & Abdalla, M. S. (2017). Educational Management, Educational Administration and Educational Leadership: Definitions and General concepts. SAS Journal of Medicine, 3(December), 2454–5112. https://doi.org/10.21276/sasjm.2017.3.12.2

Álvarez, J., Chaparro, E., & Reyes, D. (2015). Estudio de la Satisfacción de los Estudiantes con los Servicios Educativos brindados por Instituciones de Educación Superior del Valle de Toluca. Revista Iberoamericana sobre Calidad, Eficacia y Cambio en Educación, 5-26.

Berate, J., Guataquira, A., Romero, E., & Reyes, P. (2020). Satisfacción de la Calidad Educativa en Educación Superior. Podium, 37-50.

Connolly, M., James, C., & Fertig, M. (2019). The difference between educational management and educational leadership and the importance of educational responsibility. Educational Management Administration & Leadership, 47(4), 504–519. https://doi.org/10.1177/1741143217745880

De Quadros, M. (2019). Satisfacción estudiantil con la infraestructura educativa en São Luís-Maranhão (Brasil). Publicaciones: Facultad de Educación y Humanidades del Campus de Melilla, 191-208.

Hallinger, P., & Chen, J. (2015). Review of research on educational leadership and management in Asia. Educational Management Administration & Leadership, 43(1), 5–27. https://doi.org/10.1177/1741143214535744

Hernández, C., & Manuel, J. (2018). Satisfacción de los estudiantes en un curso propedeutico de matematicas en e-modalidades. Apertura, 6-19.

Hristov, N. (2018). NATO RESILIANCE, DETER AND PROFESIONAL MILITARY EDUCATION. IJAEDU- International E-Journal of Advances in Education, IV(10), 72–76. https://doi.org/10.18768/ijaedu.415405

León, A. (2018). LA GESTIÓN ACADÉMICO - ADMINISTRATIVA Y LA SATISFACCION LABORAL DE LOS DOCENTES DE LA UNIVERSIDAD PRIVADA "ARZOBISPO LOAYZA". Perú.

León, M. (2017). Gestión administrativa y satisfacción laboral docente en la Escuela Militar de Chorrillos – 2017. Lima-Perú.

Mora, L., Marco, D. M., & Zambrano, J. (2017). Consideraciones actuales sobre gestión empresarial. Dominio de las Ciencias.

Moreno, I., Guadalupe, A., Durán, E., Villalobos, E., & Villa, A. (2016). SATISFACCION ESTUDIANTIL DE LA MAESTRIA EN CIENCIAS DE LA. Revista Mexicana de Agronegocios, 355-366. Obtenido de https://www.redalyc.org/articulo.oa?id=141/14146082014

Ramírez, A., Ramírez, R., & Calderón, E. (2017). LA GESTION ADMINISTRATIVA EN EL DESARROLLO EMPRESARIAL. Revista Contribuciones a la Economía, 12. Obtenido de En línea: http://eumed.net/ce/2017/1/gestion.html

Surdez, E., Sandoval, M., & Lamoyi, C. (2018). Satisfacción estudiantil en la valoración de la calidad educativa universitaria. Educación y Educadores, 9-29. Recuperado el 02 de Julio de 2020, de https://www.redalyc.org/articulo.oa?id=834/83455923001

Tung, M.-C., Huang, J., Keh, H.-C., & Wai, S. (2009). Distance learning in advanced military education: Analysis of joint operations course in the Taiwan military. Computers & Education, 53(3), 653–666. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2009.04.003

Vásquez Villanueva, L. (2019). Gestión administrativa y satisfacción de los estudiantes, en el Programa de Educación Superior a Distancia de la Univresidad Peruana Unión, 2018. Lima - Perú.

Villacis, A., Prado, S., Cedeño, J., & Liseth, M. (2018). Administración, una herramienta de la planificación. Mundo de la Investigación y el Conocimiento, 737-751.

Published

2023-01-03

How to Cite

Benavides, F., Maldonado, J., Wasbrum Tinoco, W., & Arellano Montalvan, E. (2023). Academic Management and Its Impact on User Satisfaction of Salinas Special Academic Unit - ESMA Province of Santa Elena 2020. Revista Universidad De Guayaquil, 136(1), 39–48. https://doi.org/10.53591/rug.v136i1.1777

Issue

Section

Research Articles

Similar Articles

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.