Virtual learning environments autonomous work level compliance
DOI:
https://doi.org/10.53591/iti.v8i8.147Keywords:
virtual classroom, autonomous work, virtual environmentes, e-learningAbstract
The development of Information Technology and Communication in the last decade has been vertiginous. Education has been immersed in this process.The incorporated technological elements to enhance the teaching-learningprocesses are evidenced in the different levels and modalities of formation. This research aims to analyze the use of virtual learning environments 'influence into the level ofLaw students' autonomous work's complianceat Catholic University of Cuenca, La Troncal campus. The application of theempirical method allows obtaining the convergence of criteria among those involved. Thus, 75% argue that the virtual classroom helps improve studentperformance rates. The Jean Piaget's constructivist theory is this researchscaffolding: through the resources and activities that can be configuredin virtual classrooms, experience and reflection are shared with the teacher and the work group, allowing that students build their knowledge.
References
Almerich Cerveró, G., Suárez Rodríguez, J. M., Jorne/ Meliá, J. M., &OrellanaAlonso, M. N. (2011). Las competencias y el uso de las Tecnologías de Información y Comunicación (TIC) por el profesorado: estructura dimensional. Revista electrónica de investigación educativa, 13(1), 28-42.
Barzabaí; L., íménez, E., & Catalán L.. (2012). Entornos Virtuales de Enseñanza-Aprendizaje. Evaluación del uso de las Herramientas Virtuales en el Máster de Educación para el Desarrollo. EDUTEC: Revista Electrónica de Tecnología Educativa, 39, 18p.
Brockett,G. & Hiemstm R. (1993). El aprendizaje autodirigido en la formación de adultos. España: Paidos.
Chan, M. (2004). Tendencias en el Diseño Educativo para Entornos de Aprendizaje Digitales. Revista Digital Universitaria, 5, 26p.
Colina, M. &Gutierrez, M. (2013). Aplicación de un Entorno Virtual de Aprendizaje para el desarrollo de competencias en la Unidad Curricular Completación de Pozos. Revista electrónica de Humanidades, Educación y Comunicación Social, 16, 67-89. 29-05-2015, De Dialnet Base de datos.
Caray, U., Lujan, C., &Etxebarria, A. (2013). El empleo de herramientas de la Web 2 0 para el desarrollo de estrategias cognitivas: un estudio comparativo. Porta Unguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras, 20, 169-186. 6-11-2014, De Dialnet Base de datos.
Merriam,S , & Caffarella, R. (2007). Leraning in adulthod a comprehensive guide. United Satates of America: Jolm Wileyand Sons.
Moreno, S., Luchena, G. (2014). Formación e-learning en la enseñanza superior del Derecho: experiencia en la Universidad de Castilla-La Mancha .. REDU: Revista de Docencia Universitaria, 12, 293-318. 1-07-2015, De Dialnet Base de datos.
Rama, C. (2013). La nueva modalidad de educación virtual: a educación digital empaquetada de los MOOCs y las nuevas globouniversidades. En La educación a distancia y virtual en el Ecuador, una nueva realidad universitaria (90-104). UTPL: EDILoja.
Pozo, J. l., & Monereo, C. (2001). El aprendizaje estratégico. Docencia Universitaria, 2(2).
Vermunt, J.D. (1995). Process-oriented intruction in learning and tliinking strategies. European Journal of Psycliology of Education, 10 (4), pp. 325-349.
Vida( M., Llanusa,S.,& Diego,F., Vialart, N .. (2008). Entornos virtuales de enseñanza-aprendizaje. Educación Médica Superior, 22, 9p. 25-08-2015, De Scielo Base de datos.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2016 Marcos Giovanny Orellana Parra, Ana Gabriela Hinojosa Caballero
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.