Proposal for the restructuring of the production and marketing area of the online lady's bakery in the city of Guayaquil, Urdesa sector.

Main Article Content

Ilma Verónica Holguín Cedeño
Lady Alejandra Mariscal Panchana

Abstract

In the present work you will find relevant information about the Lady's Bakery online pastry shop that will help the development of the proposed project through which the aspects to work on are determined, such as the marketing area and the production area, both areas present many possibilities of improvements, same for which an improvement proposal has been sought through previous studies on the POES, e-commerce, infrastructure standards, among others, coming to consider it appropriate to internally examine the small business. The investigation has stimulated the creation of the administrative area of ​​the small company from the constitution of this starting from the mission to the corporate image, which is potentiated with a marketing study that responds to the results obtained from the surveys carried out on 336 people between customers and those immersed in online purchases. In addition to this, the aspects to be improved in the production area have been determined, from how the area should be adapted for better work to its lighting and ventilation system. The following degree work is developed through a mixed methodology with the technique of online surveys, as it is a pastry shop that performs its work activities on social networks.

Article Details

How to Cite
Holguín Cedeño, I. V., & Mariscal Panchana, L. A. (2024). Proposal for the restructuring of the production and marketing area of the online lady’s bakery in the city of Guayaquil, Urdesa sector. Ingeniería Química Y Desarrollo, 5(01), 11–20. https://doi.org/10.53591/iqd.v5i01.1086
Section
Scientific Paper

References

X. A. Abril Ezeta, K. M. Román Sánchez y F. J. Duque-Aldaz, «Diseño de un modelo de negocio usando la metodología canvas para una galleta nutricional a base de moringa,» Universidad de Guayaquil, Guayaquil, 2019.

INEC, «Encuestas Industriales,» Instituto Nacional de Estadisticas y Censos, 2015.

M. E. Jácome Córdova, C. N. Pincay Moreira y F. J. Duque-Aldaz, «Desarrollo de modelo de negocio aplicando la metodología Canvas para bebida a base de quinoa,» Universidad de Guayaquil, Guayaquil, 2019.

Líderes, «El cliente atiende más a sus gustos gourmet,» Líderes, 2014.

J. Walker, Marketing de medios sociales, 2018.

P. Borja, Como montar un negocio online, Almuzara, 2017.

A. S. Mora Almea y F. J. Duque-Aldaz, «Diseño de un modelo de negocio basado en la metodología canvas para la comercialización de smoothie bowls en la ciudad de Guayaquil.,» Universidad de Guayaquil, Guayaquil, 2019.

d. P. Consejo Nacional, «Plan Nacional de Desarrollo,» CNP, Quito, 2017.

X. E. Aguayo Morante, A. L. Bravo Córdova Adriana y F. J. Duque-Aldaz, «Modelo de negocio aplicando Lean Cavas para un licor artesanal a base de jengibre,» Universidad de Guayaquil, Guayaquil, 2020.

M. Artal, Direccion de ventas: Organizacion del departamento de ventas y gestion de vendedores, Madrid: ESIC, 2017.

R. Hoyos, Plan de marketing: Diseño, implementacion y control, Bogota: ECOE, 2016.

L. D. Beltrán Mestanza, T. L. Carpio Figueroa y F. J. Duque-Aldaz, «Propuesta de un modelo de negocio basado en la metodología Canvas para la microempresa It's Healthy Food,» Universidad de Guayaquil, Guayaquil, 2020.

y. P. Ministerio de Industria, «Ministerio de Industria y Productividad,» Enero 2017. [En línea]. Available: https://www.industrias.gob.ec/wp-content/uploads/2017/02/Plan-de-Calidad-2017.pdf. [Último acceso: 10 Diciembre 2018].

B. R. López Franco, K. A. Pérez Baque y F. J. Duque-Aldaz, «Propuesta de un plan de marketing para mejorar posicionamiento de una microempresa de chocolates personalizados durante la emergencia sanitaria Covid-19,» Universidad de Guayaquil, Guayaquil, 2021.

OMS, «Organizacion Mundial de la Salud,» 2018. [En línea]. Available: https://www.who.int/foodsafety/areas_work/food-standard/es/. [Último acceso: 10 Diciembre 2018].

M. Mesa, Fundamentos de Marketing, Bogota: ECOE, 2016.

FAO, «Organizacion de las Naciones Unidas para la Alimentacion y la Agricultura,» 22 Julio 2017. [En línea]. Available: http://www.fao.org/news/story/es/item/1024743/icode/. [Último acceso: 10 Diciembre 2018].

R. D. Corozo Chancay, B. J. Pita Maldonado y F. J. Duque-Aldaz, «Diseño de un modelo de negocio basado en la metodología Canvas de cake's para personas diabéticas,» Universidad de Guayaquil, Guayaquil, 2020.

SAE, «Servicio de Acreditacion Ecuatoriana,» 19 Julio 2018. [En línea]. Available: http://www.acreditacion.gob.ec/buenas-practicas-manufactura-alimentos-procesados/. [Último acceso: 09 Diciembre 2018].

Similar Articles

1 2 3 4 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.