The teaching aids and technologies in today's education
DOI:
https://doi.org/10.53591/minerva.v2i3.770Keywords:
teaching-learning process, teaching aids, communication, developmentAbstract
The teaching aids are all those resources that the teacher uses in his class, with the aim of facilitating the teaching-learning process. The scientific-technical revolution has generated an accelerated production of knowledge, has precipitated the development of information and communication technology (ICT), as well as a marked dematerialization of production and services. ICTs are tools that enable the access, management, processing and dissemination of information in a society. The computerization process is part of the development of current Cuban society and is used with great success in the teaching-learning process.
Today it is considered a means of teaching that the teacher uses so that his class can be understood by his students, within any educational context and information is easily accessed, develops abilities, skills, as well as attitudes and values.
References
Addine Fernández, F y colectivo de autores. Didáctica. Teoría y práctica. Pueblo y Educación.
Ciudad de La Habana. Cuba. (2007).
Colectivo de Autores Los retos del cambio Educativo. Editorial Pueblo y Educación.2006. Collazo Delgado, Basilia .Lic. Y Puentes Albá María. La orientación de la actividad pedagógica.
¿El maestro, un orientador? Editorial Pueblo y Educación .2001.
González Castro V. Medios de Enseñanza. Editorial de libros para la educación. Ciudad habana, 1979. (1): 7-20.
González Castro V. Profesión: comunicador. ED. Pablo de la Torriente. La Habana, 1989. (1, 2, 3):1-75.
Lineamientos de la Política Económica y Social del Partido y la Revolución. V Congreso del PCC, aprobado el 18 de abril de 2011, epígrafe VI: Política Social. Salud. Pág. 160
Murga Menoyo, Ma. Ángeles. Módulo III. La Docencia en la Enseñanza y Aprendizaje Abiertos y a Distancia. Unidad Didáctica I4. Teorías de la Comunicación y Enseñanza a Distancia. Máster en EAAD. Universidad Nacional de Educación a Distancia, España.
Rosell Puig W. introducción al estudio de los medios de enseñanza. ISCM-H, 1982. (1, 2,3). Savin, N V. Pedagogía. Capítulo II. Pág.18-30.Editorial Pueblo y Educación, 1989
Vigotski. L, S. A, Savin .N, V. Pedagogía .Zona de desarrollo Próximo. Capítulo II. Editorial Pueblo y Educación.1988. pág. 18-30.
https://es.unesco.org/themes/construir-sociedades-del-conocimiento. La ciencia al servicio de un futuro sostenible.Consultado13-12-201.
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 Tania de la Caridad Lazo Calderón
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.