Primary Health Care Technicians in the learning processes
DOI:
https://doi.org/10.53591/minerva.v3i4.726Keywords:
Digital educational resources, teaching chemistryAbstract
In the present work the authors leave a referential study on the use of digital resources in the teaching of Chemistry, seeking to delve into a topic that, although it is not new, allows us to address a topic of great importance today, the teaching of a discipline school how Chemistry should always be accompanied by all the tools that from the point of view of science and Didactics are necessary for effective learning, precisely the work to seek to capture which are some of these tools that allow this type of development.
References
Ávila, E. (2019). Enseñanza y aprendizaje de las sustancias químicas en Educación Primaria: un manual que contribuye a facilitar su mediación. Educere, vol. 23, núm. 75, 427-439.
Beltrán, S., & Enciso, M. (2019). Implementación de un Recurso Educativo Digital para mejorar el desarrollo de proyectos de investigación en los estudiantes de grado noveno en la IED La Paz,municipio de Guaduas. Bogota: Universidad Cooperativa de Colombia .
Campos, G., & Martínez, N. L. (2012). La observación, un método para el estudio de la realidad. Revista Xihmai VII (13), 45-60.
Caridad, M., & Castillo, M. (2017). Las potencialidades educativas del contenido químico y su tratamiento en la enseñanza aprendizaje de esta ciencia. Didáctica y Educación. ISSN 2224-2643, 167-178.
Cicció, J. (2013). La importancia de la química. Concepto de materia según los griegos de la época arcaica. Revista de las Sedes Regionales, vol. XIV, núm. 28, 167-191.
Espinel, E. (2020). La tecnología en el aprendizaje del estudiantado de la Facultad de Ciencias Químicas, Universidad Central del Ecuador. Rev. Actual. Investig. Educ vol.20 n.2 .
Falcón, G., Rodriguez, N., & Dominguez, D. (2017). El uso de recursos educativos digitales (RED) como apoyo a la asignatura de formación pedagógica. VII Congreso Virtual Ibeamericano de Calidad en Educacion Virtual y a Distancia .
Fernandez, C., & Baptista, P. (2014). Metodología de la investigación. Mexico: Mc Graw Hill.
Ferrazini, S. (2016). Material sonoro didáctico para clases escolares”. Universidad Nacional de Rosario.
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Erika Elba Miranda Monar, Martha Elizabeth Cajamarca Alvarado
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.