The activity notebook in the teaching-learning process of Basic Cuban Geography

Authors

DOI:

https://doi.org/10.54591/minerva.v3i4.722

Keywords:

teaching-learning process, teaching means, activity notebook

Abstract

The work corresponds to the pedagogical research carried out at the University of Cienfuegos. It consists of two epigraphs: a first epigraph: The teaching-learning means in the teaching-learning process of the Basic Cuban Geography and its sub-epigraphs and a second epigraph: The teaching-learning means in the teaching-learning process of Basic Cuban Geography and all its description and validation that can effectively contribute to the formation of positive attitudes in students of this level of education, in relation to the performance of the resolution of all the activities proposed in the notebook for a broad development of specific skills of the Geography subject such as the location and location of objects, processes and phenomena that allows them to raise the level of preparation of the students and corroborate the feasibility of the same.

References

Referencia

Addine Fernández, F. (2007). Didáctica: teoría y práctica. La Habana, Cuba : Pueblo y Educación.

Álvarez de Zayas, C M. (1997). La pedagogía como ciencia. Epistemología de la educación. La Habana, Cuba:Pueblo y Educación.

Barraqué Nicolau , G (1991): Metodología de la enseñanza de la geografía. La Habana, Cuba: Pueblo y Educación.

Colectivo de autores. (2001) Seminario Nacional para Educadores. La Habana, Cuba: Juventud Rebelde.

González Expósito, D…et.al (1984). Compendio de Metodología de la enseñanza de la Geografía para la superación de maestros y profesores. La Habana, Cuba: Pueblo y Educación.

González Soca, A M & Reinoso Cápiro , C (2005). Nociones de sociología, psicología y pedagogía.La Habana , Cuba : Pueblo y Educación .

Guerra Matos, D (2009): “Cuaderno de actividades de Ciencias Naturales 6to grado”. (Tesis de Maestría). Instituto Superior Pedagógico “Conrado Benítez García”, Cienfuegos, Cuba .

Hernández Herrera, P…et.al (1999). Enrutando la geografía escolar. La Habana, Cuba : Academia.

Labarrere Reyes, G & Valdivia Pairol, G (1988). Pedagogía. La Habana, Cuba: Pueblo y Educación.

Pérez Capote, M & Cuétara López, R Ginoris Quesada , O (1991): Metodología de la enseñanza de la Geografía de Cuba. Ciudad de La Habana, Cuba : Pueblo y Educación.

Cuba. Ministerio de Educación. (2009). Programa de Geografía de Cuba Básica. Noveno grado. La Habana, Cuba: Pueblo y Educación.

Sosa Roque, R (2008): “Cuaderno de actividades para la asignatura Ciencias Naturales 5to grado”. (Tesis de Maestría). Instituto Superior Pedagógico “Conrado Benítez García”. Cienfuegos, Cuba

.

Valledor, R & Ceballo, M (2005). Temas de Metodología de la Investigación Educacional. Las Tunas, Cuba : Pueblo y Educación.

Published

2022-01-05

How to Cite

Perez , L. A., Suárez Sánches , Y., & Ferreiro Vázquez , I. (2022). The activity notebook in the teaching-learning process of Basic Cuban Geography. Revista Minerva, 3(4), 30–45. https://doi.org/10.54591/minerva.v3i4.722

Issue

Section

Artículos