The integration of mathematic knowledge in accounting and finances career

Authors

DOI:

https://doi.org/10.53591/minerva.v2i3.766

Keywords:

Mathematic discipline, integration of mathematic concepts, educational tasks, conceptual relations, to design, counting and Finances Career

Abstract

The theacheIs main task is to direct the teaching process; this process can not be done correctly without a proper domain of the content, a crrect methodologic preparation and a correct use of new tecnologies. These requisements support the correct realization of this work, that has as main goal: to design a group of educational tasks to integrale the mathematic concepts from the conceptual relations in the different disciplines inside accounting and Finances Career during the meeting lessons. With the realization of these tasks me could shon that they bécame effective during the control and the evaluation of the independent work during the meeting lessons.

References

Arteaga, E. (2000). El sistema de tareas para el trabajo independiente creativo de los alumnos en la enseñanza de la Matemática en el nivel medio superior. Tesis presentada en opción al grado científico de Doctor en Ciencias Pedagógicas. No publicada. Instituto Superior Pedagógico “Conrado Benítez García”. Cienfuegos. Cuba.

Beltrán, J. (1998). Procesos, estrategias y técnicas de aprendizaje. Madrid: Síntesis.

Bermúdez, R. & Pérez, L. M. (sf). La teoría histórico-cultural de L. S. Vigotsky. Algunas ideas básicas acerca de la educación y el desarrollo psíquico [versión electrónica]. La Habana. Cuba.

Chevallard, Y. (1999). El análisis de las prácticas docentes en la teoría antropológica de lo didáctico. Recherches en Didactique des Mathématiques, 19 (2), 221-266. Francia.

Davídov, V. & Slobódchikov, V. L. (1991). La enseñanza que desarrolla en la escuela del desarrollo. En A. V. Mudrik (Ed.), La educación y la enseñanza: una mirada al futuro (pp. 118-145). Moscú: Progreso.

Douady, R. & Parzysz, B. (1998). La geometría en el salón de clases. En C. Mammana y V. Villani (Eds.), ICMI Study: Perspectives on the Teaching of Geometry for the 21th Century. Capítulo 5 (pp. 159-192) (V. Hernández, Trad.). Kluwer Academic Publishers.

Gesell, A. (1968). El Adolescente de 10 a 16 años. La Habana: Edición Revolucionaria.

Gómez, P. (2006). Desarrollo del conocimiento didáctico en un plan de formación inicial de profesores de matemáticas de secundaria. Tesis presentada en opción al grado científico de Doctor en Didáctica de la Matemática. Universidad de Granada. Granada. España.

Guzmán. M. de & Navarro, M. (1993). Profesiones. Conocer y ejercer las matemáticas. España: Acento. Recuperado de http://ochoa.mat.ucm.es/~guzman/

Herrera, J. I. (2000). La concepción histórico-cultural y la educación inicial y preescolar [versión electrónica]. Conferencia dictada en la Facultad de Educación Infantil. ISP Silverio Blanco. No publicada. Sancti Spíritus.

Jungk, W. (1979). Conferencias sobre Metodología de la Enseñanza de la Matemática 2. Primera parte. La Habana: Pueblo y Educación.

Klingberg, L. (1972). Introducción a la didáctica general. La Habana: Pueblo y Educación.

Labarrere, A. y otros (1995). El adolescente cubano: una aproximación al estudio de su personalidad. La Habana: Pueblo y Educación.

Martinet, M. A., Raymond, D. & Gauthier, C. (2004). Formación de docentes. Orientaciones. Competencias profesionales. Recuperado de http://www.educ.usherbrooke.ca/crie

Pozo, J. I. (1998). El aprendizaje y la enseñanza de hechos y conceptos. En P. Gil (Ed.), Los contenidos en la Reforma. Enseñanza y aprendizaje de conceptos, procedimientos y actitudes (pp. 19-79). España: Santillana.

Pozo, J. I. (1998). El aprendizaje y la enseñanza de hechos y conceptos. En P. Gil (Ed.), Los contenidos en la Reforma. Enseñanza y aprendizaje de conceptos, procedimientos y actitudes (pp. 19-79). España: Santillana.

Ruíz, M. A. (2007). La integración de los conceptos matemáticos a partir de las relaciones conceptuales clásicas en la educación preuniversitaria. Tesis en opción al grado científico de Doctor en Ciencias Pedagógicas. ISP Silverio Blanco. No publicada. Sancti Spíritus.

Sigarreta, J. M. (2001). Incidencia del tratamiento de los problemas matemáticos en la formación de valores. Tesis presentada en opción al grado científico de Doctor en Ciencias Pedagógicas. No publicada. ISP “José de la Luz y Caballero”. Holguín.

Silvestre, M. & Zilberstein, J. (2002). Hacia una didáctica desarrolladora. La Habana: Pueblo y Educación.

Published

2021-07-06

How to Cite

Tardío Rueda , O. A., Carreras Sotero , O. L., & Pujol Bandomo, I. D. (2021). The integration of mathematic knowledge in accounting and finances career. Revista Minerva, 2(3), 1–17. https://doi.org/10.53591/minerva.v2i3.766