Proposal for the design of a digital marketing plan for the growth of the Dental Service dental office in Guayaquil

Main Article Content

Julio Alejandro Albuja Sánchez
María Del Pilar Soriano Echeverría
Katty Naila Indio Choez

Abstract

The present research work has been directed with the aim of demonstrating in the viable by means of a Digital Marketing Plan for the company Dental Service S.A which is a center of dentistry and aesthetics in this way we want to make known the business has that impulse to have that impulse to stand out in the market through social networks that are of great importance today for the recruitment of customers who want to take care of their image so it was also decided to create a website on Wix a free platform with its paid version where it is provided the use of it for entrepreneurs who require the use of know their services and prices Inside the document we will observe the marketing methods that were used to develop the thesis project where they were located

Article Details

How to Cite
Albuja Sánchez, J. A., Soriano Echeverría, M. D. P., & Indio Choez, K. N. (2024). Proposal for the design of a digital marketing plan for the growth of the Dental Service dental office in Guayaquil. Ingeniería Química Y Desarrollo, 5(01), 33–40. Retrieved from https://revistas.ug.edu.ec/index.php/iqd/article/view/1303
Section
Scientific Paper

References

A. Schnarch Kirberg, Marketing para emprender, Bogotá: Ediciones de la U, 2019.

P. Sánchez de Puerta, Fundamentos del plan de marketing en marketing., Antequera (Málaga): IC Editorial., 2019.

G. Delgado, «repositorio.ug.edu.ec,» 2016. [En línea]. Available: http://repositorio.ug.edu.ec/handle/redug/15928.

M. B. Carla Cedeño, «repositorio.ug.edu.ec,» Octubre 2020. [En línea]. Available: http://repositorio.ug.edu.ec/handle/redug/50901.

B. R. López Franco, K. A. Pérez Baque y F. J. Duque-Aldaz, «Propuesta de un plan de marketing para mejorar posicionamiento de una microempresa de chocolates personalizados durante la emergencia sanitaria Covid-19,» Universidad de Guayaquil, Guayaquil, 2021.

C. C. Carlos Muñoz, «repository.ucc.edu.co,» 2019. [En línea]. Available: https://repository.ucc.edu.co/bitstream/20.500.12494/7180/2/2019_propuesta_plan_marketing.pdf.

Y. M. Shum Xie, Marketing digital: navegando en aguas digitales, Bogotá: Ediciones de la U, 2019.

J. M. Sainz, El plan de Marketing digital en la práctica, TERCERA ed., ESIC, 2018.

I. Rodriguez, El Marketing Mix, 2016.

EL UNIVERSO, «El universo,» 1 febrero 2021. [En línea]. Available: https://www.eluniverso.com/noticias/2021/02/01/nota/9609729/cierre-ventas-ecommerce-2300-millones-2020-desafios-2021/.

C. Alvino, «Branch,» 5 MAYO 2021. [En línea]. Available: https://branch.com.co/marketing-digital/estadisticas-de-la-situacion-digital-de-ecuador-en-el-2020-2021/.

J. M. Aguilera Flores, M. R. Coronel Salazar y F. J. Duque-Aldaz, «Propuesta un plan de marketing para una campaña de mitigación de ruido ambiental en los alrededores de un centro universitario,» Universidad de Guayaquil, Guayaquil, 2020.

J. Ramos, Seo para Ecommerce, 2017.

C. R. Andrade Lliguín, S. E. Estupiñán Mejía y F. J. Duque-Aldaz, «Propuesta de un plan de marketing para mejorar el posicionamiento de una microempresa textil durante la pandemia covid 19,» Universidad de Guayaquil, Guayaquil, 2021.

D. Sanchez, Matriz DAFO, 2018.

A. S. Mora Almea y F. J. Duque-Aldaz, «Diseño de un modelo de negocio basado en la metodología canvas para la comercialización de smoothie bowls en la ciudad de Guayaquil.,» Universidad de Guayaquil, Guayaquil, 2019.

Similar Articles

<< < 1 2 3 4 

You may also start an advanced similarity search for this article.